
Drodzy Klienci,
wobec nieustających oszustw w mediach społecznościowych, w których przestępcy podszywają się pod banki i inne instytucje finansowe, Chcielibyśmy przypomnieć o kilku zasadach bezpieczeństwa, abyście mogli chronić swoje dane oraz pieniądze:
- Nigdy nie podawaj swoich danych osobowych ani danych do logowania na prośbę osób kontaktujących się przez media społecznościowe.
- Bank Spółdzielczy nigdy nie prosi o potwierdzanie operacji ani podawanie danych w wiadomościach prywatnych na Facebooku czy innych portalach.
- Zwróć uwagę na linki w wiadomościach – oszuści mogą kierować Cię na fałszywe strony wyglądające jak strona banku. Zawsze upewnij się, że adres strony zaczyna się od „https://” i że jesteś na właściwej stronie internetowej naszego banku.
- Ostrożnie podchodź do wszelkich konkursów i promocji – oszuści często oferują „nagradzane” ankiety lub konkursy, w których wymagane jest podanie danych osobowych lub numerów kart.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie www:
- Schemat oszustw w mediach społecznościowych.
- Bezpieczne korzystanie z mediów społecznościowych – wskazówki.
Zgłaszanie incydentów cyberbezpieczeństwa można dokonywać bezpośrednio do CERT Polska na dedykowanej stronie internetowej:
Pamiętajmy, bezpieczeństwo w sieci to wspólna odpowiedzialność!
Przydatne linki: