Klienci indywidualni – Przekazy Western Union



Western Union umożliwia realizację międzynarodowych i krajowych gotówkowych przekazów pieniężnych pomiędzy osobami fizycznymi.

Główne cechy usługi:

  • krótki czas realizacji – transakcja jest wykonywana i dostępna do wypłaty przez odbiorcę w ciągu kilkunastu minut
  • pewność i bezpieczeństwo – przekaz dociera bezbłędnie do adresata na podstawie unikatowego numeru kontrolnego przekazu MTCN
  • globalny zasięg – przekaz można zrealizować w dowolnej agencji WU na całym świecie
  • łatwy sposób korzystania – nie ma potrzeby posiadania konta bankowego, karty płatniczej, realizacja przekazu odbywa się na podstawie okazania ważnego dokumentu tożsamości
  • przejrzysta oferta – wszystkie agencje w danym kraju mają jednakową cenę usługi, a opłatę za przekaz uiszcza zawsze nadawca – odbiorca wypłaca środki bez dodatkowych opłat.

Proste i szybkie przesłanie pieniędzy w blisko 525 000 placówkach agencyjnych w ponad 200 krajach i terytoriach.

Western Union od ponad 160 lat oferuje możliwość prostego, szybkiego i bezpiecznego przesłania pieniędzy. W sieci agentów SGB można zrealizować przekazy Western Union w walucie PLN.

Transakcja jest wykonywana w ciągu kilkunastu minut*.
Przekaz można zrealizować w dowolnej agencji WU – ponad 525 000 placówek agentów w ponad 200 krajach i terytoriach do dyspozycji Klienta**.
Przekaz dociera bezbłędnie do adresata.
Nie ma potrzeby posiadania konta bankowego, karty – wystarczy ważny dokument tożsamości.

*Przekazanie środków może być opóźnione lub usługi mogą być niedostępne w zależności od określonych warunków przekazu, w tym wysłanej kwoty, kraju przeznaczenia, dostępności waluty, kwestii regulacyjnych, wymogów dotyczących identyfikacji, godzin urzędowania placówek agencyjnych, różnic w strefach czasowych, wyboru opcji o późniejszym terminie odbioru. Zastosowanie mogą mieć również dodatkowe ograniczenia. Aby uzyskać więcej szczegółów, zapoznaj się z Regulaminem Usługi.

**Liczba placówek ponad 525 000 – stan na 30.09.2019 r.

Usługę świadczy Western Union Payment Services Ireland Limited („WUPSIL” lub „Western Union”) na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”). Wybrane Banki Spółdzielczej Grupy Bankowej działają jako subagenci.

Przed potwierdzeniem przekazania wysyłanych pieniędzy otrzymają Państwo informację o maksymalnym czasie realizacji usługi, wysokości opłat prowizyjnych oraz kursie wymiany walut, odpowiadającym transakcji tym samym kanałem, który będzie wykorzystany do zlecenia przekazu pieniężnego.

Z usługi mogą korzystać osoby, które ukończyły 18. rok życia.

  1. Udaj się do najbliższej placówki agentów Spółdzielczej Grupy Bankowej.
  2. Wypełnij formularz „Ostrzeżenie przed oszustwem” oraz zapoznaj się z „Regulaminem usługi przekazu pieniężnego Western Union”.
  3. Przedstaw ważny dokument tożsamości i opłać przekaz (wysyłaną kwotę przekazu wraz z opłatą).
  4. Odbierz potwierdzenie wysłania przekazu (z Numerem Kontrolnym Przekazu Pieniężnego MTCN).
  5. Skontaktuj się z odbiorcą, poinformuj go o szczegółach przekazu (Numerze Kontrolnym Przekazu Pieniężnego MTCN, danych nadawcy, kraju nadania, wysłanej kwocie).

Nie wysyłaj przekazu Western Union, jeżeli stanowi on:

  • opłatę z tytułu aukcji / ofert internetowych (np. zakup samochodu w okazyjnej cenie),
  • opłatę z tytułu zaliczek na wynajem mieszkań,
  • opłatę za pośrednictwo w znalezieniu pracy za granicą,
  • oszustwo „na wnuczka”,
  • opłatę za zakup i transport zwierząt z egzotycznych krajów,
  • opłatę manipulacyjną związaną z preferencyjnym udzieleniem kredytu,
  • opłatę za paczkę (często z nieznaną zawartością) z Turcji, Kamerunu, Beninu, Ghany, Nigerii, Tajlandii, Malezji, Indonezji,
  • opłatę za podróż, zakończenie kontraktu osoby poznanej na portalu społecznościowym.

Pamiętaj – przekazy pieniężne docierają do odbiorców bardzo szybko. Gdy środki zostaną odebrane, firma Western Union zazwyczaj nie ma możliwości ich zwrotu — nawet w przypadku oszustwa. Wysyłaj pieniądze tylko osobom, które znasz i które oczekują na środki w kraju przeznaczenia. Nigdy nie udostępniaj danych przekazu innym osobom niż odbiorca.

Więcej informacji odnajdą Państwo na stronie: https://www.westernunion.pl/


Zastrzeganie kart
Szanowny Kliencie, w przypadku utraty karty płatniczej należy niezwłocznie powiadomić Zespół Zastrzegania Kart tel.
(+48) 22 515 31 50
lub System Zastrzegania Kart tel.
(+48) 828 828 828
Numery telefonów dostępne całą dobę (24 h).
Kursy walut
WalutaWartość
EUR 4.26
GBP 5.09
USD 3.9
CHF 4.54

Bank Spółdzielczy w Suszu