Płatności masowe to usługa rozliczeniowa skierowana do klientów obsługujących dużą liczbę płatników dokonujących tzw. płatności masowych z tytułu sprzedaży towarów i usług. Klient możne uzyskać szybki dostęp do pełnej informacji o wpłatach dokonanych na jego rzecz oraz zautomatyzować procesy księgowe i ewidencję wpłat w systemie finansowo-księgowym.
Produkt skierowany jest do klientów obsługujących znaczne ilości płatności przychodzących m.in. do urzędów miast i gmin, administratorów spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, zakładów energetycznych, firm usług komunalnych (woda, nieczystości, gaz, opłaty i podatki itp.), itp.
Usługa płatności masowych polega na przetworzeniu, identyfikacji i konsolidacji płatności dokonywanych przez płatników, kierowanych na rachunek bankowy Klienta, do postaci jednego pliku, zawierającego dane automatycznie wczytywane do systemu finansowo – księgowego Klienta. Każdemu płatnikowi przyporządkowany jest indywidualny „rachunek wirtualny”, na który płatnik może dokonywać wpłat w formie gotówkowej lub bezgotówkowej.
W celu uruchomienia płatności masowych należy:
Identyfikacja masowych płatności wykorzystuje tzw. rachunki wirtualne. Rachunki wirtualne są generowane do rachunku bankowego danej instytucji (firmy telekomunikacyjnej, hurtowni, wspólnoty mieszkaniowej itp.). Każdy kontrahent tej instytucji (czyli np. abonent sieci komórkowej, lokator) otrzymuje „własny” numer rachunku wirtualnego, na który ma wpłacać (abonament, czynsz).
Usługa płatności masowych umożliwia:
Waluta | Wartość |
---|---|
EUR | 4.26 |
GBP | 5.09 |
USD | 3.9 |
CHF | 4.54 |
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Wyrażone zgody można edytować poprzez wybór opcji "Zarządzaj preferencjami dotyczącymi plików cookie" w dolnym menu strony.
Szanowni Państwo,
informujemy, że w związku z pracami serwisowymi po stronie dostawcy systemu obsługi banku w dniu 09 października br. (noc z wtorku na środę) między godziną 00:00 a 05:00 wystąpią przerwy w dostępie do usługi Internet bankingu obejmujące wszystkie interfejsy:
– interfejs klasyczny (dedykowany na komputery),
– interfejs mobilny (dedykowany na telefony),
– aplikacja mobilna.
Za ewentualne utrudnienia przepraszamy i dziękujemy za wyrozumiałość.
Abyśmy mogli przekazywać Ci dokumenty z banku na portal Moje dokumenty SGB potrzebna jest Twoja Zgoda na portal internetowy ,,Moje dokumenty SGB’’. Jeśli masz dostęp do bankowości internetowej, możesz ją wyrazić w części Ustawienia → Zgody. Jeśli nie korzystasz z bankowości internetowej, zapraszamy do naszego oddziału.
Pamiętaj, by sprawdzić czy podany przez Ciebie w banku numer telefonu komórkowego jest aktualny. Będziesz go potrzebował do logowania, a także to na ten numer otrzymasz powiadomienie o nowych dokumentach na portalu.