Klienci biznesowi – Bankowość Elektroniczna – internet banking



System bankowości elektronicznej to zaawansowany technologicznie system samodzielnej obsługi bankowej, z którego możesz korzystać o  dowolnej porze i w dowolnym miejscu.

Najważniejsze korzyści:

  • informacja o stanie środków na rachunku;
  • dostęp do historii operacji;
  • możliwość zakładania i likwidacji lokat;
  • informacje o posiadanych kartach płatniczych;
  • możliwość skorzystania z doładowań telefonów prepaid;
  • wgląd do potwierdzeń wykonanych operacji;
  • dostęp do wyciągów;
  • podgląd kart kredytowych;
  • możliwość logowania się na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu: (komputerze, tablecie, smartfonie).

Tu zawsze jesteś pierwszy w kolejce. Internet Banking dla Firm to internetowy serwis, który umożliwia szybkie i bezpieczne zarządzanie rachunkami firmy, bez konieczności kontaktowania się z bankiem w tradycyjny sposób. Usługa dostępna jest 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.

Internet Banking dla firm umożliwia m.in:

  • Wykonywanie przelewów krajowych, zagranicznych i dewizowych,
  • Import przelewów w formatach Elixir i VideoTel z innych Systemów finansowo – księgowych,
  • Podpisywanie przelewów za pomocą autoryzacji SMS, aplikacji nPodpis,, PIN-ów z tokenów, autoryzacji mobilnej w Aplikacji Mobilnej,
  • Przeglądanie i wydruk wyciągów,
  • Historia operacji: wydruk oraz eksport do formatów Excela i pdf,
  • Lista kontrahentów,
  • Import kontrahentów z innych Serwisów finansowych,
  • Zakładanie lokat,
  • Informacje o rachunkach, lokatach, kredytach i zleceniach stałych,
  • Sprawdzanie aktualnych kursów walut,
  • Dodawanie użytkowników Serwisu oraz zarządzanie ich uprawnieniami,
  • Podział rachunków na jednostki organizacyjne,
  • Obsługę subwencji Tarczy Finansowej PFR.

Bezpieczeństwo

Wykonywanie operacji finansowych za pośrednictwem Internetu, wymaga zapewnienia maksymalnego poziomu ochrony przed niepowołanym dostępem osób trzecich.

Urządzenie dostępowe i oprogramowanie:

  • Nie korzystaj z komputerów ogólnie dostępnych (np. w kawiarence internetowej).
  • Nie korzystaj z niezaufanych sieci komputerowych (w tym Wi-Fi).
  • Zawsze używaj aktualnego oprogramowania ochrony antywirusowej wraz z zaporą oraz aktualizuj na bieżąco system operacyjny.

Logowanie:

  • Identyfikator i hasło logowania przeznaczone są tylko dla jednej osoby. Nie udostępniaj identyfikatora i/lub hasła logowania innym osobom.
  • Nie trzymaj hasła logowania wraz z obiektem służącym do autoryzacji (np.: token, karta kryptograficzna, aplikacja mobilna na urządzeniu mobilnym) w jednym miejscu.
  • Kartę kryptograficzną po dokonaniu autoryzacji operacji usuń z komputera.
  • Nie zezwalaj przeglądarce na zapisywanie identyfikatora i/lub hasła.
  • Pamiętaj o regularnej zmianie hasła, używając kombinacji dużych i małych liter, cyfr oraz znaku specjalnego.
  • Nie loguj się za pomocą adresu lub linku przesłanego w wiadomości e-mail – adres strony logowania wprowadź samodzielnie lub korzystając z odpowiedniego linku wyłącznie na stronie banku.
  • Po zalogowaniu do systemu transakcyjnego nie odchodź od komputera, a po zakończeniu pracy wyloguj się i zamknij przeglądarkę.
  • Przed zalogowaniem sprawdź, czy połączenie z bankiem jest szyfrowane – powinna się pojawić kłódka na pasku przeglądarki.
  • Sprawdź prawidłowość certyfikatu.
  • Sprawdź czy po wprowadzeniu i zatwierdzeniu identyfikatora został wyświetlony obrazek wybrany wcześniej przez Ciebie z galerii i czy obrazek zawiera prawidłowy czas wyświetlenia.

Autoryzacja operacji:

  • W trakcie autoryzacji operacji koniecznie:
    • dokładnie zapoznaj się z treścią przesłanej wiadomości SMS i upewnij się, czy treść wiadomości dotyczy właściwej operacji;
    • dokładnie sprawdź, czy w wiadomości SMS cyfry numeru rachunku, na który jest wysyłany przelew, zgadzają się z tymi, które widoczne są na ekranie komputera.
  • W trakcie autoryzacji operacji autoryzacją mobilną koniecznie:
    • dokładnie zapoznaj się z treścią przesłanego zlecenia autoryzacyjnego i upewnij się, czy treść wiadomości dotyczy właściwej operacji.

Wiadomości e-mail i MMS:

  • Bank nigdy nie wysyła do klientów pytań dotyczących haseł lub innych poufnych danych.
  • Bank nigdy nie wysyła wiadomości z prośbą o aktualizację danych.
  • Bank nigdy nie podaje w przesyłanych wiadomościach linków do stron transakcyjnych.
  • Wiadomości e-mail oraz MMS nieznanego pochodzenia mogą zawierać załączniki ze szkodliwym oprogramowaniem, dlatego nie wolno ich otwierać i klikać na linki zawarte w takich wiadomościach.

Nietypowe zachowanie na stronie powinno zawsze budzić u Ciebie czujność. Na przykład: długie oczekiwanie na zalogowanie, pojawiające się niestandardowo wyglądające pola, pojawiają się dodatkowe pola formularza do wprowadzenia dodatkowych danych, prośba o podanie hasła przy operacjach tego niewymagających.

Instrukcja Użytkownika Internet Bankingu dla Firm

Dając Ci Internet Banking mamy na uwadze bezpieczeństwo wszystkich operacji, jakie możesz wykonać za pomocą własnego komputera. Twój czas jest dla nas cenny, dlatego mamy nadzieję, że możliwości jakie daje Ci Internet Banking w pełni zaspokoją Twoje oczekiwania.

Korzyści, które oferuje Internet Banking to:

  • dostęp do konta przez 24-godziny na dobę i 365 dni w roku,
  • śledzenie historii operacji,
  • wygoda i oszczędność czasu,
  • pełna funkcjonalność,
  • tańsze opłaty za przelewy,
  • swoboda dysponowania pieniędzmi bez stania w kolejkach,
  • bezpieczeństwo dokonywanych operacji bankowych,
  • wydruk potwierdzenia wykonania dokonanych operacji.

Internet Banking jest usługą dodatkową do rachunku, który posiadasz już w naszym banku. Aby korzystać z możliwości jakie daje konto internetowe nie musisz zakładać dodatkowego rachunku, wystarczy, że udasz się do placówki i zawnioskujesz o usługę.

Udając się do banku deklarujesz do jakiego rachunku chcesz mieć dostęp przez internet. Wygenerujemy dla Ciebie unikalny identyfikator do logowania się w internetowej aplikacji oraz hasło (aktywne tylko podczas pierwszego logowania). Reszta należy już do Ciebie.

Instrukcja Użytkownika – Internetowa Obsługa Rachunku

Bank w telefonie? Tak, teraz to możliwe! Bankowość mobilna to wygodny i bezpieczny dostęp do strony internetowej banku, dzięki której zawsze jesteś na bieżąco.

Dzięki responsywnej stronie teraz możesz swobodnie korzystać ze strony Banku oraz z bankowości elektronicznej na smartfonie lub tablecie!  Dostępu do mobilnej bankowości nie trzeba w żaden sposób dodatkowo aktywować. Wystarczy, że posiadasz Identyfikator Użytkownika oraz hasło dostępu do systemu.

Korzyści:

  • możliwość sprawdzenie salda swoich rachunków w dowolnym miejscu i czasie;
  • dostęp do historii operacji na wszystkich posiadanych rachunkach;
  • uzyskanie informacji o lokatach;
  • możliwość założenia lub zlikwidowania lokaty;
  • uzyskanie informacji o kredytach;
  • wykonywanie przelewów krajowych w systemie Express Elixir;
  • wykonanie przelewów automatycznych: zlecenia stałe, przelew z przyszłą datą realizacji;
  • realizacja przelewu na rachunki ZUS;
  • możliwość samodzielnej zmiany hasła dostępu;
  • możliwość sprawdzenia limitów dostępnych na posiadanych kartach;
  • doładowania telefonu.

Wersja mobilna usługi Internet Banking to rozwiązanie, które umożliwia obsługę rachunków bankowych z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, takich jak telefon komórkowy typu smartfon (urządzenie telefoniczne łączące w sobie funkcje telefonu komórkowego i komputera kieszonkowego) lub tablet. Program dedykowany jest dla nowych urządzeń mobilnych obsługiwanych palcem, wykorzystujących systemy operacyjne: Android, iOS, Windows phone, Firefox OS, BlackBerry.

Z usługi mogą korzystać Klienci banku będący użytkownikami usługi Internet Banking.

Intuicyjny interfejs systemu dostosowany do urządzeń mobilnych sprawia, że zarządzanie finansami jest wygodne i przyjemne, z nieograniczonym przez czas lub miejsce dostępem do środków. Interfejs Mobilny działa równolegle z tradycyjnym dostępem do programu Internet Banking, dzięki czemu nie ma potrzeby zawierania dodatkowych umów z bankiem a do logowania wykorzystuje się ten sam login i hasło. Autoryzacja operacji opiera się na analogicznych metodach.

Pierwsze kroki w programie

Do korzystania z wersji mobilnej wymagany jest telefon komórkowy typu smartfon lub tablet z podstawowym wyposażeniem (nie ma potrzeby instalacji dodatkowych programów lub wtyczek) z połączeniem z siecią Internet. Dzięki dużym przyciskom system może być obsługiwany palcem. Dostęp do poszczególnych funkcji programu jest intuicyjny i przypomina tradycyjny sposób obsługi rachunku przez komputer. Program automatycznie dostosowuje się do ekranu urządzeń mobilnych (do wielkości i położenia ekranu).

Kolejne kroki:

  • uruchomienie w telefonie komórkowym przeglądarki internetowej,
  • wpisanie poprawnego adresu usługi Internet Bankingu: https://konto24.bssusz.pl/,
  • zalogowanie się poprzez podanie swojego identyfikatora i hasła dostępu.

Aby ułatwić sobie logowanie do usługi, skrót adresowy można dodać na pulpit swojego urządzenia mobilnego.

Bezpieczeństwo

Operacje wprowadzane przez telefony i tablety z wykorzystaniem Interfejsu mobilnego są rejestrowane w czasie rzeczywistym w systemie bankowym na rachunku klienta (brak zwłoki w rejestracji operacji). Podobnie zmiany wprowadzone na rachunku klienta przez bank, są natychmiast widoczne w programie podczas obsługi na urządzeniach mobilnych. Szyfrowanie całości przesyłanych danych zapewnia gwarancję poufności ich transmisji. Dodatkowo czynności związane z parametryzacją i definiowaniem przelewów wymagają podania hasła jednorazowego. Dostęp do rachunków chroniony jest hasłem znanym i możliwym do zmiany wyłącznie przez Klienta. System nie przechowuje poufnych danych w pamięci telefonu.

Zalecenia bezpiecznego korzystania z usługi:

  • nie wchodź na stronę logowania, korzystając z odnośników otrzymanych pocztą e-mail lub znajdujących się na stronach nie należących do banku,
  • dbaj o bezpieczeństwo Twojego urządzenia, instaluj tylko legalne oprogramowanie oraz wszystkie zalecane poprawki,
  • używaj zaktualizowanego oprogramowania antywirusowego,
  • dbaj, aby Twoja przeglądarka internetowa była zawsze aktualna,
  • zawsze pamiętaj o prawidłowym wylogowaniu się.

Instrukcja Użytkownika Interfejs Mobilny Internet Bankingu


Zastrzeganie kart
Szanowny Kliencie, w przypadku utraty karty płatniczej należy niezwłocznie powiadomić Zespół Zastrzegania Kart tel.
(+48) 22 515 31 50
lub System Zastrzegania Kart tel.
(+48) 828 828 828
Numery telefonów dostępne całą dobę (24 h).
Kursy walut
WalutaWartość
EUR 4.66
GBP 5.54
USD 4.44
CHF 4.45
Bank Spółdzielczy w Suszu

Bank Spółdzielczy w Suszu